« Holly Fullbrook possède un don pour retranscrire en musique des tranches de vie avec une infinie poésie et une douceur mêlée de second degré. »
À nous Paris (10/09/2018)
« Après une longue quête d’inspiration, l’autrice-compositrice néo-zélandaise utilise couleurs et structures de chansons audacieuses afin d’explorer les limites et définitions plurielles de la liberté. »
Pitchfork (09/02/2019)
« La forme olympique de Tiny Ruins »
Benzine (13/02/2019)
Mélange rare d’art lyrique éloquent et de musique exploratrice, les chansons de Tiny Ruins sont gravées dans les mémoires des foules et des critiques du monde entier. S’inspirant d’influences qui traversent les genres et les époques, l’art de Hollie Fullbrook et de son groupe se situe entre un folk délicat, une dreamy pop brillante et une musique psychédélique exubérante. S’appuyant sur de rares arrangements et son sens du détail, digne d’un romancier, cultivé au cours des dernières années, le quatrième album très attendu du groupe vient de sortir sur Ba Da Bing Records, Marathon Artists et le label de Courtney Barnett, Milk! Records. Si Olympic Girls était un album empreint de vide existentiel, dont les portraits étaient souvent esquissés de loin ou dans des bâtiments vides, Ceremony se rapproche directement et au plus près, sans peur de l’intimité et du lien. L’album est confortable, il parle d’ouverture et de tendresse mais aussi de l’appréciation des autres.
A rare blend of eloquent lyrical craft and explorative musicianship, the songs of Tiny Ruins are etched into the memories of crowds and critics worldwide. Traversing influences that cross genre and era, the artistry of Hollie Fullbrook and her band spans delicate folk, lustrous dream pop and ebullient psychedelia. Building on the sparse arrangements and a novelist’s eye for detail cultivated over the past several years, the group’s greatly anticipated fourth album is out on Ba Da Bing Records, Marathon Artists and Courtney Barnett’s label Milk! Records. If Olympic Girls was an album suffused with existential emptiness, portraits often sketched from afar or in empty buildings, Ceremony zooms right in, unafraid of intimacy and connection. It feels comfortable and generous, it speaks of openness and tenderness, the appreciation of others. Now over a decade in, Hollie Fullbrook’s evolution as Tiny Ruins has reached an apex of power, as she’s become a deft bandleader of incredible musicians. Ceremony has many moods, ranging from intense minimalist ‘Diving & Soaring’ that evokes a classic folk vibe through to the heavier Neil Young-inspired ‘Dorothy Bay’, boppy danceable ‘In Light of Everything’, and the hooky, uplifting ‘Dogs Dreaming’. Noodly 70s electric guitars, eclectic percussion and prominent bass make it their most listenable and accessible album to date. The songs are all of a theme – exploring the coastal shores of the Manukau Harbour and working through a psychological ‘shellscape’, while tending toward a joyful / hopeful take on the passing of time. Ceremony is the band’s highest achievement, an album about confronting confusion, loss, dislocation and ultimately realising the beauty of life’s unpredictable paths.
Voir d’autres
Je suis
43 Rue de Trévise, 75009 Paris © Azimuth 2022